Intrebari frecvente

Cui se adreseaza Notarius?

Notarius poate fi utilizat doar de birourile notariale. Desi are o interfata prietenoasa si intuitiva, utilizarea solutiei Notarius necesita cunostinte juridice de specialitate. Actele si procedurile notariale reprezinta operatiuni juridice complexe, fiecare situatie este unica, astfel incat costul unui act notarial se calculează şi se percepe conform legii doar de către notari, in functie de fiecare situatie juridica, analizata riguros si atent de catre notar.

Ce norme legislative s-au avut in vedere la realizarea programului?

Notarius a fost conceput in conformitate cu prevederile legale in vigoare, astfel:

  • onorariile pentru serviciile notariale - conform  Ordinului Ministrului Justiţiei nr. 46/C din data de 06.01.2011, publicat în Monitorul Oficial nr. 133/22.02.2011, cu modificarile si completarile ulterioare (Ordinul Ministrului Justiţiei nr. 3540/C din 29.09.2016, Ordinul Ministrului Justiţiei nr. 3926 din 15.10.2018, Ordinul Ministrului Justiţiei nr. 4464/2018 din 29.09.2018);
  • impozitul pe venitul din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal datorat statului de către persoanele fizice - conform prevederilor art. 111 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, impreuna cu Normele metodologice aprobate prin H.G. 1/2016;
  • tariful pentru serviciile de publicitate imobiliară furnizate de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (A.N.C.P.I.) - conform Ordinului nr. 16/2019 din 07.01.2019, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr.30 din 10.01.2019;
  • taxa pe valoarea adaugată, în cuantum de 19%, cf. prevederilor art. 291 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pot adresa intrebari despre utilizarea programului sau chiar sugestii pentru imbunatatirea lui?

Sigur! La adresa de e-mail de pe site.
Pentru noi, clientul este cel mai important si te asigur ca vom face tot ce putem pentru a dovedi acest lucru in fiecare situatie; vom raspunde tuturor sugestiilor, intrebarilor, cererilor, reclamatiilor, feedback-ului primit si iti multumim anticipat pentru acestea.

De ce sa ma inregistrez?

Calitatea de abonat iti permite accesul la o gama variata de calculatii cu ajutorul carora:

  • salvezi timpul alocat calculelor interminabile si stresante, dar si intocmirii listelor de acte necesare;
  • clientii vor fi multumiti de scaderea timpului de asteptare;
  • elimini erorile de calcul.

Pot vedea cum functioneaza programul inainte de a-l achizitiona?

Da, ai posibilitatea de a testa programul pentru o perioada de 3 luni dupa inregistrarea ca utilizator pe pagina noastra de internet www.notarius.ro.

Cati utilizatori din cadrul biroului pot folosi programul?

Fiecare coleg are acces la program in acelasi timp, fiecare la randul lui putand genera si salva calculatii, simultan cu restul biroului. Mai multi clienti multumiti, productivitate mai mare!

Cum platesc si cum obtin abonamentul?

Dupa alegerea tipului de abonament dorit prezentat pe www.notarius.ro ai la dispozitie urmatoarele modalitati de plata:

a) plata online prin card bancar.

Când plătiţi cu card bancar, abonamentul dumneavoastra este activat instant

 

b) virament bancar.

Procedura este următoarea: după plasarea comenzii, veți primi prin email confirmarea primirii comenzii, cu toate detaliile de plată. Abonamentul dumneavoastra va fi activat după ce primim pe mail o copie dupa ordinul de plata vizat de banca, care atesta efectuarea platii ori dupa validarea plății din partea departamentului financiar.

Mai exact, ce fel de calcule pot sa fac?

Notarius iti pune la dispozitie posibilitatea de a calcula taxele aferente procedurilor notariale complexe – instrainari, succesiuni, ipoteci, alipiri/dezlipiri etc.

In comparatie cu aplicatiile de calcul ale taxelor notariale prezente in mediul online, Notarius iti ofera practic un suport personalizat:

  • calculatia are in vedere toate detaliile spetei din cadrul consultatiei - de exemplu: pretul vanzarii versus valoarea minima din expertize, numarul imobilelor, cotele detinute, data decesului defunctului intr-o cauza succesorala etc.
    • vei regasi in cadrul programului,  inclusiv o secventa de calcul a valorii minime din expertize; consider ca va fi de mare ajutor, intrucat, dupa ce iti extragi detaliile necesare (suprafete, cote detinute, valorile minime/m.p., indici de corectie), nu va mai fi nevoie sa stai cu calculatorul de birou si foaia de hartie langa tine, pentru a ajunge la valoarea minima. Gandeste-te la situatia in care o proprietate este compusa din: 3 tipuri de categorii de teren – intravilan curti-constructii, intravilan arabil si extravilan pasune, impreuna cu o casa si vreo 2 anexe, precum si o cota din drum. Cu Notarius introduci datele si dupa un singur click, obtii valoarea minima a imobilului. Simplu, nu?
  • pe parcursul discutiei cu clientul, poti completa lista actelor necesare intr-o maniera eleganta, in cuprinsul careia ai posibilitatea de a completa si alte detalii care ti se par necesare sau importante
  • calculatia rezultata si dupa caz, lista actelor necesare, generate:
    • pot fi salvate pe calculatorul dumneavoastra; clientul poate reveni peste o luna iar detaliile importante ale discutiei le ai la un click distanta;
    • pot fi listate si inmanate clientului;

Care este de fapt avantajul principal al programului?

Castigi timp. Din activitatea ta, nu-i asa ca partea de calcul este cea mai stresanta si care presupune in medie, circa 15-20 minute? (sigur ca timpul poate varia in functie de complexitatea actului).

Asa ca, de ce sa nu folosesti acest timp mai eficient?

Totusi, nu pot sa nu amintesc si alte avantaje esentiale: elimini erorile de calcul, interfata prietenoasa si sugestiva nu te va lasa sa scapi din vedere niciun aspect al calculatiei sau al actelor necesare...

Notarius practic se va comporta ca un adevarat asistent.

Ce fac daca am uitat parola?

Pentru recuperarea parolei tale, vei urma instructiunile de mai jos.

In cazul in care ai uitat parola, vei apasa pe butonul “Ai uitat parola?”. Ulterior vei fi directionat spre o pagina unde vei introduce adresa de e-mail pe care ai folosit-o la crearea contului si vei apasa butonul Reseteaza. Vei primi un email prin care ti se va comunica o noua parola, generata automat.

Ai mai multe intrebari? Contacteaza-ne!

Te-am convins? Creeaza-ti cont pentru a folosi programul!

Foloseste programul